“Aquestes oliveres estaven aquí abans que l’estat sionista”

Quan era jove, l’Abu Rani dormia al camp d’oliveres, no hi havia cap problema. Però el seu camp va ser cremat fa 50 anys. Arbres centenaris reduits a cendres. Des de llavors ja no és segur dormir al camp, sobretot des que van construir la maleida colònia israeliana. Per aquesta raó, un dia més, l’hi hem donat suport a ell i la seva dona en la recollida, amb l’objectiu d’evitar atacs dels colons cap als palestins.

També hem sopat un altre cop amb en Rani, el fill de l’Abu Rani, tal com el om indica. Ell treballa al banc de Jerusalem, per això té molt coneixement del sistema financer palestí i les traves que posa l’estat d’Israel a les transaccions econòmiques que impliquen comptes palestins. Ens ha explicat que durant la segona intifada Israel va robar 36 millons de Shekels -uns 8 milions d’euros- de gent que suposadament finançava la resistència palestina. Actualment Israel encara pot requisar diners de comptes americanes que traspassin diners a Palestina.

Demà serà el darrer dia que estarem a Kfr Qaddum, treballarem amb en Murad, el nostre contacte a la zona i un amor de persona. Després canviarem de ciutat per seguir amb la nostra tasca, us mantenim informades!

 

Olivera cremada a Kfr Qaddum

 

 

Cuando era joven, el Abu Rani dormía en el campo de olivos, no había problema. Pero su campo fue quemado hace 50 años. Árboles centenarios reducidos a cenizas. Desde entonces ya no es seguro dormir en el campo, sobre todo desde que construyeron la maldita colonia israelí. Por esta razón, un día más, le hemos apoyado él y su mujer en la recogida, con el objetivo de evitar ataques de los colonos hacia los palestinos.

También hemos cenado de nuevo con en Rani, el hijo del Abu Rani, tal como su nombre indica. Él trabaja en el banco de Jerusalén, por eso tiene mucho conocimiento del sistema financiero palestino y las trabas que pone el estado de Israel a las transacciones económicas que implican cuentas palestinas. Nos explicó que durante la segunda intifada Israel robó 36 millones de shekels -unos 8 millones de euros- de gente que supuestamente financiaba la resistencia palestina. Actualmente Israel aún puede requisar dinero de cuentas americanas que traspasen dinero a Palestina.

Mañana será el último día que estaremos a Kfr Qaddum, trabajaremos con Murad, nuestro contacto en la zona y un amor de persona. Después cambiaremos de ciudad para seguir con nuestra tarea, os mantenemos informadas!

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s